Quadrille nach Motiven der G. Bizet’s Oper Carmen

Eduard Strauss (1835-1916) Quadrille nach Motiven der G. Bizet’s Oper Carmen, Quadrille based on motifs from G. Bizet’s opera Carmen, op.134

Arrangement for Wind-Orchestra (Picc., Fl., 2 Ob., 2 Cl. in C/B, 2 Bassoons, 2 Trps. in B, 3 Ho. in F, Trb., D.B., Percussion & Timp. ad lib.) by Prof. Werner Hackl

Die „Bearbeitung“ von Kompositionen anderer Zeitgenossen, weniger freundlich manchmal auch als „Abschreiben“ bezeichnet, was meistens in Form von Quadrillen geschah, war zu jener Zeit üblich und wurde von allen Kapellmeistern, so auch von allen Sträussen praktiziert. Für die Oper, vierdas Theater oder andere Verwendung komponierte Stücke von namhaften Komponisten wurden für die Eignung als Tanzmusik umgearbeitet. Eine der bekanntesten Quadrillen dürfte das Opus 134 von Eduard Strauss, die „CarmenQuadrille“ nach Themen aus Bizet’s gleichnamiger Oper sein. Die sechs klassischen, französischen Figuren der Quadrille français sind:

1. Le Pantalon – 2. L’Été – 3. La Poule – 4. La Trénis – 5. La Pastourelle – 6. Finale

Eduard Strauss

The “adaptation” of compositions by other contemporaries, sometimes referred to less friendly as “copying”, which mostly happened in the form of quadrilles, was common at that time and was practiced by all Kapellmeisters, including all four Strausses. Pieces composed for opera, theater or other uses by well-known composers have been reworked for suitability as dance music. One of the best-known quadrilles is probably Eduard Strauss’ Opus 134, the “Carmen Quadrille” based on themes from Bizet’s opera of the same name.The six classic French figures of the quadrille français are:

1. Le Pantalon – 2. L’Été – 3. La Poule – 4. La Trénis – 5. La Pastourelle – 6. Finale

sound sample / Tonbeispiel
score/parts PDF download: € 42,-add to cart /
in den Warenkorb